På Clay handlar allt om att skapa effekt. Vi hjälper våra kunder att synas i rätt kanaler vid rätt tillfälle – och nu tar vi nästa steg. Genom vårt partnerskap och tillgång till TV4:s plattformar kan vi nu hantera medieköp direkt hos TV4, vilket ger våra kunder ännu fler möjligheter att nå sin målgrupp.
Med TV4:s starka position på den svenska marknaden kan vi nu erbjuda våra kunder ännu fler annonsmöjligheter – från traditionella reklamspottar i linjär-tv till digitala format på till exempel TV4 Play. I deras digitala utbud finns också innovativa format så som vår favorit pausreklamplattan, där varumärkesbudskap visas så fort tittaren pausar sitt innehåll.
Genom direkt tillgång till TV4:s annonsbokningsverktyg kan vi på Clay hjälpa våra kunder att på ett smidigt och flexibelt sätt köpa medieutrymme i TV4:s kanaler och digitala plattformar.
Tack vare den digitalisering som nu skett inom branschen har planeringen, bokningen och uppföljningen av denna typ av reklamplaceringar blivit snabbare och mer tillgängligt, vilket gör att vi som byrå snabbare och mer flexibelt kan arbeta med medieplaneringen även för denna typer av medier tillsammans med våra kunder.
– Det här ligger helt i linje med hur vi på Clay fortsätter att bredda vårt erbjudande. Under året har vi stärkt vårt samarbete med Kantar Sifo för djupare medieplanering och rådgivning, ökat vårt fokus på digital utomhusreklam, och nu kan vi också hjälpa våra kunder att flexibelt och enkelt köpa tv-reklam via TV4:s plattformar, säger Carl-Johan Bauhn, byråchef på Clay.
Allt fler företag och annonsörer efterfrågar en partner som tar ett helhetsgrepp om deras mediemix, snarare än att hantera varje kanal separat.
– Att sprida sina investeringar över flera aktörer kan skapa onödig komplexitet, mindre insyn och svårare uppföljning. Vi tror på att förenkla, effektivisera och ge våra kunder en tydligare överblick och en mer sammanhållen strategi.
Det finns en seglivad myt om att tv-reklam kräver enorma budgetar, men det stämmer inte längre. Tidigare var det vanligt att tv-reklam köptes genom stora årsavtal, men idag är det mycket mer flexibelt. Via den här typen av köp genom de nya annonssystemen kan annonsörer köpa reklam utan långsiktiga förpliktelser och med betydligt lägre investeringsnivåer.
Hör av dig till oss så berättar vi vilka möjligheter som finns, vad det kostar och vad vi ser att du skulle få för effekt utifrån din medieinvestering.