Kvarteret Johanna, beläget i hjärtat av Göteborg, är ett betydelsefullt projekt av Hufvudstaden som erbjuder moderna och flexibla kontorslokaler. Under flera kampanjtillfällen har Clay och Hufvudstaden skapat kampanjer för att öka kännedomen om dessa attraktiva lokaler och locka nya hyresgäster till området.
Kvarteret Johanna, beläget i hjärtat av Göteborg, är ett projekt initierat och drivet av fastighetsbolaget Hufvudstaden och syftar till att erbjuda flexibla och funktionella kontors- och verksamhetslokaler.
Kvarteret, som sedan 2005 har stått tomt efter en brand, representerar ett viktigt projekt för Hufvudstaden. Som ett ledande fastighetsbolag har Hufvudstaden flera varumärken som strävar efter att förbättra både Göteborgs och Stockholms stadsbild genom att bland annat erbjuda attraktiva butiks- och kontorslokaler.
Clay har tillsammans med systerbyrån OTW och Hufvudstaden skapat flera kampanjer för att kännedomen kring Kvarteret Johanna, särskilt bland potentiella hyresgäster men också bland allmänheten i Göteborgsområdet med målsättningen att få lokalerna uthyrda.
Kampanjerna har fokuserat på att skapa nyfikenhet och förväntningar kring projektet och kvarteret, samt att generera kvalitativa leads för uthyrning av de lediga kontorslokalerna i Kvarteret Johanna. Målet med kampanjerna har varit att synas i digitala kanaler såväl som på fysiska platser där målgruppen spenderar sin tid, och att komplettera den övriga synlighet som görs i fysiska miljön och i förtjänad media.
I uppdraget för Kvarteret Johanna har Clays arbete syftat till att generera kostnadseffektiv räckvidd för att skapa igenkänning och öka kännedomen om Kvarteret Johanna tillsammans med att driva trafik till valda landningssidor för ytterligare inspiration om projektet.
För att också driva affär har vissa kampanjinsatser även syftat till att öka antalet ifyllda leadsformulär på utvalda plattformar och på webbsidan för att stötta och driva uthyrning av kontorslokalerna.
Målgrupperna för de köpta kampanjerna kring Kvarteret Johanna är diversifierade där vi både fokuserat på att nå företag som kan bli potentiella hyresgäster, tillsammans med att också nå privatpersoner boende i Göteborgsområdet för att här kunna kommunicera vad som sker kring uppbyggnaden av kvarteret.
För att möta målgruppen i kanaler de använder har breda kanalval används, men med en grund i sociala- och digitala medier.
Kampanjerna har synts i både sociala medier så som Linkedin, Facebook och Instagram, tillsammans med displayannonsering på sajter så som affarsvarlden.se, dagensjuridik.se och bolagsfakta.se.
För att också nå ut lokalt i området har kampanjen synts i både digitala medier som på molndalsposten.se och kungsbackaposten.se, tillsammans med helsideannonser i printupplagan av Göteborgs Posten.
Hoppa över till vår case-sida för att läsa mer om hur vi hjälp andra kunder.
Lisa berättar gärna mer om projektet, resultaten och hur vi kan hjälpa dig med liknande uppdrag.