Nå din målgrupp genom rätt kontext. Kontextuell annonsering gör det möjligt att synas med ditt budskap i de sammanhang där det är mest relevant – utan att använda persondata eller traditionella målgruppsstyrningar.
Kontextuell annonsering ger företag möjligheten att synas där det är mest relevant, utan att vara beroende av cookies eller tredjepartsdata. Istället för att rikta in annonser på individnivå, placeras annonser i artiklar och innehåll som matchar de ämnen du vill associeras med.
I takt med att spårning och styrningsmöjligheter i andra kanaler försämras har kontextuell annonsering blivit en allt mer efterfrågad metod. Genom att fokusera på sammanhang istället för individdata kan du nå rätt personer vid rätt tillfälle, samtidigt som du säkerställer att annonserna är i linje med integritetskrav och framtidens digitala annonsering.
På Clay har vi ett tätt samarbete med Kobler, den ledande plattformen för kontextuell annonsering. Det innebär att vi kan säkerställa högsta kvalitet på annonsplaceringarna och att vi kan anpassa kontexterna under kampanjens gång, baserat på vad som skrivs om i realtid. Vi har en strukturerad process för att maximera effekten av kontextuell annonsering:
Vi identifierar de mest relevanta kontexterna för ditt budskap och skapar en strategi för var du bör synas.
Vi implementerar annonserna i de utvalda kontexterna
Under kampanjens gång övervakar vi prestandan och justerar kontexterna utifrån aktuella händelser, trender och vad som skrivs om i medierna.
Vi rapporterar löpande och sammanställer insikter för framtida optimering.
Vi har haft förmånen att arbeta med en rad företag inom olika branscher, där vi skräddarsytt annonsering för att maximera räckvidd och resultat:
Kontextuell annonsering kan ibland verka klurigt, här reder vi ut de vanligaste frågorna och gör det lite enklare att navigera.