Syns där din målgrupp befinner sig. Displayannonsering är en av de mest flexibla metoderna för digital annonsering och gör det möjligt att synas på ett brett spektrum av webbplatser och appar. Med både direktköp hos publicister och programmatisk annonsering kan du antingen säkerställa specifika placeringar på utvalda sajter eller använda avancerad teknik för att nå din målgrupp baserat på intressen, beteenden och andra datapunkter. Annonseringsmetoden kompletterar sociala medier genom att låta företag synas där deras målgrupp naturligt rör sig online – från nyhetssajter och bloggar till e-handelsplattformar och branschspecifika webbplatser.
Displayannonsering ger dig möjligheten att nå din målgrupp bortom de vanliga sociala plattformarna och sökmotorerna. Genom avancerade styrningsmöjligheter kan du träffa rätt med hög precision, oavsett om det handlar om att synas på specifika webbplatser, nå personer med särskilda intressen eller använda tredjepartsdata för ännu mer träffsäker inriktning.
På Clay arbetar vi helt transparent, vilket innebär att du alltid vet var dina annonser visas, hur din budget fördelas och vad som går till media. Vi har lång erfarenhet av att hantera displayannonsering för allt från e-handelsföretag och fackförbund till läkemedelsbolag, ingenjörsfirmor och fastighetsbolag. Vår metod bygger på en datadriven och transparent strategi för att säkerställa högsta möjliga effekt:
Vi analyserar din målgrupp och tar fram en strategi för hur du bäst når dem via displayannonsering.
Vi skapar annonser, väljer kanaler och köper annonsutrymme programmatiskt eller via direktförhandling.
Vi optimerar kampanjen i realtid för maximal effekt.
Vi rapporterar löpande och sammanställer insikter för framtida optimering.
Vi har haft förmånen att arbeta med en rad företag inom olika branscher, där vi skräddarsytt annonsering för att maximera räckvidd och resultat:
Display annonsering är inte alltid helt enkelt att förstå, här reder vi ut de vanligaste frågorna och gör det lite enklare att navigera.