Förstå din målgrupp på djupet – från beteenden och intressen till mediekonsumtion och köpvanor. Med unik data från flera olika källor hjälper vi dig få en en helhetsbild som hjälper dig att planera media, forma budskap och skapa relevant kommunikation för både B2C och B2B.
Att känna till vem du talar med är minst lika viktigt som vad du säger. Målgruppsinsikter handlar om att samla fakta om din publik: vilka intressen de har, hur mycket de spenderar på fritid och nöjen, vilka sociala kanaler de föredrar – eller vilken inkomstnivå de har. Genom att kartlägga detaljerade parametrar kan du:
Som partner till Kantar Sifo har vi direkt tillgång till de tusentals parametrar som finns i Kantar Sifos ORVESTO Konsument och Näringsliv. Att mixa upp denna data med dina egna kampanjdata, undersökningsresultat och andra insikter från till exempel Linkedin ger en unik mix där vi både kan se breda marknadstrender och djupa, kundspecifika detaljer om din målgrupp. På så sätt skräddarsyr vi analysen efter dina behov, oavsett om du vill förstå varumärkesambassadörer, potentiella leads eller helt nya målgrupper.
Med en gedigen målgruppsanalys kan du: Planera mediestrategi och kanalval med maximal träffsäkerhet. Skapa kreativa koncept och budskap som verkligen engagerar, baserat på faktiska preferenser och beteenden. Förstå när din publik är mest aktiv – och rikta annonseringen mot rätt tidpunkt. Segmentera både befintliga kunder och potentiella leads, oavsett om du riktar dig mot konsumentmarknad eller företag.
Vi har hjälpt organisationer och varumärken inom allt från retail, finans och B2B till offentlig sektor där våra målgruppsinsikter hjälpt till att skapa bättre digitala kampanjer.
Få ett smakprov på en skräddarsygg målgruppsanalys för din målgrupp – helt kostnadsfritt.
Här svarar vi på några vanliga frågor om hur vi samlar, analyserar och applicerar målgruppsdata.
Har du frågor om målgruppsinsikter eller vill boka en genomgång?