Ansök till oss som :Performance specialist

Clay fortsätter växa och nu vill vi växa vårt team med en till performance specialist. Till denna roll letar vi efter dig som gjort några år på en liknande byrå eller inhouse, och kanske nu letar ett ställe där du inte bara är en i teamet - utan kan vara med och forma vår byrå framåt.

Vad gör en performance specialist på Clay?

Som performance specialist på Clay arbetar du dagligen med att skapa och följa upp effekt i digitala kanaler i olika projekt för våra kunder där du fokuserar på ett eller flera av våra områden - medieköp, sök och analys.

Det kan innebära att planera, sätta upp kampanjer och hantera köp i de olika annonsplattformarna. Du skapar också rekommendationer för framtida kampanjer och stöttar kollegorna i arbetet att ta fram idéer och innehåll som du sedan distribuerar och analyserar.

Du arbetar ofta tätt tillsammans med kundteamen på våra systerbyråer, där du ingår som specialist på området performance.

Paid social, SEM eller analys?

Hos oss behöver du inte bara ha valt ett spår, utan vi ser gärna att du är bred i dina kunskaper och har övergripande koll på de olika teknikerna.

Vi är öppna för om du nischat in dig lite extra på ett område så som paid social, SEM, SEO eller analys, men också måna om att alla har chansen att ständigt utvecklas för att lära oss nya saker.

230127_2_0789_Print.jpg
263A9128_1080_2.jpg

Forma framtiden med oss

På Clay är du inte bara en del av teamet, du är också med och formar byråns framtid.

Som en växande byrå värdesätter vi varje medarbetares idéer och initiativ, och hos oss har du en unik möjlighet att påverka riktningen vi tar. Vi ser fram emot att du inte bara är med och skapar effekt för våra kunder, utan också bidrar till att utveckla hur vi jobbar, vårt erbjudande och såklart vår byråkultur.

Om du gillar tanken på att vara med och påverka hur din arbetsplats växer och utvecklas tror vi verkligen att du kommer trivas hos oss!

Vi tror att du...

  • Har erfarenhet av att sitta i annonsplattformarna för paid social, så som Meta, LinkedIn eller TikTok och/eller erfarenhet av sökannonsering i Google Ads och Bing
  • Är driven och själv vill driva dina projekt framåt
  • Är bekväm med att hålla kundmöten och presentera planer och rapporter
  • Har 1-3 års erfarenhet av att jobba med liknande uppgifter antingen på byrå eller kundsidan
  • Framför allt vill jobba med härliga kollegor i ett drivet och växande team!

Känner du att detta inte riktigt är du? Kika in vår annons för Junior performance specialist istället.

madeleine-fransson-clay-portratt-1080x920.jpg
Möt kollegorna

Madde, hur är det att jobba på Clay?

– Clay som arbetsplats checkar i alla boxar för mig! Framför allt är vi ett härligt gäng kollegor som har väldigt roligt tillsammans vilket gör att det alltid är roligt att gå till jobbet. Vi har en fin kultur av att lära av varandra och prova nya saker och det finns alltid någonting att utvecklas inom vilket jag uppskattar. En toppen-arbetsplats!

Möt kollegorna

Tim, vad är det bästa med att arbeta inom digital marknadsföring?

– Att få se hur en idé utvecklas från en strategi på papper till en konkret kampanj som faktiskt engagerar och skapar resultat är otroligt tillfredsställande. Jag älskar också kombinationen av kreativitet och data – att både tänka strategiskt och få vara kreativ samtidigt. Dessutom är det fantastiskt lärorikt och givande att arbeta nära kunder från olika branscher och få hjälpa dem att nå sina mål.

Undrar du något?

Undrar du hur det är att jobba hos oss eller har en fråga kring tjänsten? Varmt välkommen att höra av dig till Carl-Johan så pratar vi mer!